Hei? Men replay, da??

I gamle dager husker noen at det blinket en stor, hvit 'R' oppe i hjørnet når fabelaktige idrettsprestasjoner ble vist i replay (reprise er et dårlig norsk ord i så måte, siden det stort sett dreier seg om hele programmer som vises om igjen).
Fotballmål er alltid blitt vist om igjen på tv, og fra alle de gode vinklene.
For noen år siden begynte jeg å gå på kampene til Lillestrøm, og jeg husker veldig godt stemninga på Åråsen da et dundermål mot Viking ble vippa inn av en av de kanarigule etter en lynkjapp kontring.
Da satt jeg nemlig med nesa ned i programmet. Tabbe.
Jeg smilte likevel ubesværet, og satte meg godt til rette.
For nå kommer målet igjen, tenkte jeg.
Men det gjorde det jo ikke.

(Mitt apropos til Dagbladets
"Trodde virkeligheten var et pc-spill" )

Kommentarer

Populære innlegg