Manifestasjonen

Jeg så en dame på bensinstasjonen.
Hun kan umulig ha vært bare et menneske,
men en krysning mellom menneske og noe høyere.

Hun kom gående ut mot døren.
Jeg var på vei inn.
hun GLED på vei ut.
Jeg planla å tilfeldig møte blikket hennes, nonchalant,
og holdt meg så cool jeg kunne idet hun sveipet mitt,
passerte meg, og forsvant til venstre ut i universet.

Så gikk hun mot bilen sin, kikket seg litt rundt, låste opp og kjørte avgårde.
Jeg vet alt dette fordi jeg sto bøyd over isdisken og latet som jeg skulle kjøpe is.

Men jeg spionerte på henne.
Jeg skulle ikke ta kontakt.
Tenkte ikke på det.
Jeg ville bare nyte synet.

Etterpå sto jeg med huet inn i kjøleskapet for å finne en iskald cola.
Det var da jeg halvhøyt sa for meg selv: "Oh my G*d!"
"Mhm!" sa plutselig en fyr ved siden av meg.

Vi skjønte begge.
Og smilte litt lurt til hverandre.
Så gikk vi begge til disken for å betale bensinen vår - men uten is og cola.

Vi ville jo ikke kjøles NED.

Kommentarer

SubCreator sa…
Sinnsykt bra!
Det er det første novellediktet jeg har lest.

Populære innlegg