Må pelé seg vekk fra kaffebransjen

Lyd: Georg Riedel
"Bom-sicka-bom"

HARSK BOUQUET: Brassekaffe.




Jeg må rett og slett advare meg selv mot frysetørret Pelé pulverkaffe.
Bare i tilfelle jeg skulle utvikle hukommelsestap og gå til innkjøp av dette redselsfulle produktet igjen.

Å reise helt til Brasil for å hente råvarer til denne humbugen, faller meg også noe unødvendig. For dette kan jeg fint lage hjemme på mitt eget kjøkken. Jeg trenger bare grillkull som jeg hakker opp i fine, små biter, en malerpensel og hvitmaling blandet med Nugatti. (Hapå går antagelig også greit).
Det vil kanskje ta litt tid, men etter å ha malt hver lille bit med nugattifarget maling og latt det tørke i fryseren (det er nok slik man frysetørrer pulverkaffe), gjenstår det bare å spre alle kornene og bitene utover gulvet, som på forhånd er belagt med byggplast.

Til siste avdeling i preparering av denne giftige eliksiren, tror jeg at jeg vil anbefale meg selv å anvende beskyttelsesmaske. Bland én del Zalo og én del klorin i en bøtte, spe på med vann til blårøyken gir seg, og hell så alt i en åkersprøyte. (Her kommer det rurale elementet inn i kaffeproduksjonen). Spray deretter jevnt, slik at en diffusert blanding treffer hvert lille korn og setter den ekstra spissen på Pelé-smaken, som de er så kjent for.

Bånn apetitt!

Kommentarer

Populære innlegg