Rabulist i marsfart

Det blir nå et langt og etterlengtet opphold på Bahamas, men så vil jeg plutselig være tilbake i folden. Min imaginære tilhengerskare har avfyrt sterke salver av savn og begråtelse over mangelen på drypp fra sokkelen.
Men så med ett, ærede horatiere, vil femtekolonnisten være tilbake. Fatt mot.

I dag undrer jeg meg over hvor ordet plattgatter egentlig kommer fra, men jeg har en teori:
Fiskens rektale deler kalles for "gatten". Og platt, tja, det er jo ganske flatt, egentlig. Og alle plattgattere (for dere som ikke vet det, en type trebåter) er jo helt flate i ræva. Eh, unnskyld, akter.
VG Nett følger ikke saken, Norsk Sokkel derimot, henger i snøret.
God vår, sommer og sensommer :)

Rabula Casa

Kommentarer

Anonym sa…
Hej, har De gått i vårdvale?
Anonym sa…
Nå ble jeg nysgjerrig og bekymret på en og samme tid. Bahamas liksom - og så ikke et ord siden mars.. hva skjedde? Og siden du mest sannsynlig reiste tilbake til bahamas, så skriver jeg min ærlige mening:
Jeg synes filmlisten din er dum! Du har glemt Pulp Fiction.

Populære innlegg