Penger til meg

- Hmmm, nå har man bevilget mer til bistand igjen...
   
Jeg har herved foretatt navneendring, og skal fra dags dato hete Overs Bistand.

Slik har jeg nemlig tenkt å innkassere en pen sum hver gang noen i vårt ganske land forteller at de har "penger til overs".
Fint, da skal jeg sende kontonummeret straks. For ikke å si prompte.

Riktignok har ingen særlig MYE til overs hver for seg, men til sammen skulle det da i det minste dekke mine faste utgifter.

"Men hvorfor skal du hete Bistand", da? sier du kanskje. Det skulle vel være innlysende, og det burde holde å henvise til følgende nyhetsartikkel:
  • 1,6 mrd mer til bistand
    - Dette er den største beløpsøkningen noen gang til bistand, sier statssekretær Olav Kjørven til TV 2 Nettavisen.

Norge er et land som hvert år gir gedigne summer til bistand. Eller til meg, nå da: O. Bistand. (Burde kanskje her skrevet hyldningsdiktet "O Bistand," men holder meg akkurat for god til slikt.)
Skulle Frp bli sittende ved roret fra og med neste stortingsvalg (Heaven forbid), kommer jeg sporenstreks til å skifte navn igjen, til Overs Eldreoguføre.

I våre dager kan som kjent folk skifte navn til hva som helst, ja du kan antagelig også få lov til å hete Anders Hvasomheelst (med en liten ortografisk uregelmessighet, så du for all del ikke blir misforstått (slik Espen Thoresen Hværsaagod kunne risikert dersom han hadde hett Værsågod).

(kort innpå: Mange har jo også litt penger til Gode, og atter andre legger penger til Side, så jeg burde muligens også ordne meg med to mellomnavn: Overs Gode Side Bistand. Men vet ikke helt. Det klinger liksom ikke helt godt. En stund lurte jeg også på om jeg skulle kalle meg Overs Uforutsette Utgifter, men etter nærmere undersøkelser, har jeg landet på at nesten ingen har penger til det.)


Kommentarer

Varog sa…
Du har da i det minste et utgangspunkt som lar seg uttale! Da er det dårligere stilt med meg, jeg trenger i sannhet et nytt navn. Navnet skjemmer ingen, påstås det - da kan De heretter kalle meg Budt Trompeten.

Budt, ja. Her er jo parkering forbudt og innkjøring forbudt, godt humør påbudt og klær forbudt, røyking forbudt og sex på offentlig sted, sannelig min hatt, også det forbudt.

Og Trompeten? Du skjønte det nok: Den blåser vi i.

Populære innlegg