Karma, møbelpuss og sangtekster

Fra barndommen husker jeg så innmari godt den firkantede, røde flasken med JO-NI møbelpuss som sto i hjørneskapet hjemme. Glemmer aldri lukten heller, når mamma vippet den karakteristisk mot en fille, og gned den på sofa-armlenene i lakkert eik.
Lykke over all lykke, jeg fant ut at flasken ser kliss lik ut i dag, som på 70-tallet. Webskribenten hos JO-NI mistenker jeg imidlertid for å ha drukket litt av flasken, for html-siden heter "moblepuss", og i reklameteksten har vedkommende skrevet:
"Som det står på falsken, glans i hver dråpe." På falsken? Hva har Herodes Falsk med dette å gjøre?

Fra en av mine kjæreste plageånder, Astrology.com [nei, de slutter ikke å sende meg mails selv om jeg innstendig har oppfordret dem til å glemme meg. Forholdet er over.] har jeg i dag mottatt det kryptiske spørsmålet: "Hvordan vil Saturn virke inn på din karma?" Jeg kjører da ikke Karma, jeg kjører Passat.
Ikke spiller jeg på karma, heller. Jeg spiller på andres dårlige samvittighet, og på mitt Yamaha stagepiano.

Endelig fant jeg noen som kunne hjelpe meg med sangtekster fra 90-tallet. Nettstedet In the 90s tar mål av seg å forklare bakgrunnen for noen av 90-tallets sangtekster. Det er fint.
Jeg kjenner at jeg fortsatt har uforløst gremmelse hva idiotiske sangtekster angår. Kanskje jeg rett og slett bare må få det ut. Gammel sjel eller ei.

Kanskje jeg kan forskyve ansvaret over på en avstemning.
Stem her!

Kommentarer

Populære innlegg